ايواره / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه از تحصيل در رشته رياضي منصرف شده اند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند. به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين سنين 14 تا …
منبع: خبرگذاري ايواره
تاثير منفي عدم آموزش رياضي بر رشد مغزي و شناختي
تاثير منفي عدم آموزش رياضي بر رشد مغزي و شناختي https://evarah.ir/2021/06/تاثير-منفي-عدم-آموزش-رياضي-بر-رشد-مغزي-و/ ايواره Tue, 08 Jun 2021 04:33:24 0000 اجتماعي https://evarah.ir/2021/06/تاثير-منفي-عدم-آموزش-رياضي-بر-رشد-مغزي-و/
ايواره / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه از تحصيل در رشته رياضي منصرف شده اند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند. به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين سنين 14 تا …
منبع: خبرگذاري ايواره
تاثير منفي عدم آموزش رياضي بر رشد مغزي و شناختي
ايواره / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه از تحصيل در رشته رياضي منصرف شده اند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند.
به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين سنين 14 تا 18 سال در آزمايش محققان گروه روانشناسي تجربي دانشگاه آكسفورد انگليس شركت كردند. برخلاف اكثر كشورهاي جهان ، در انگليس ، افراد 16 ساله ممكن است تصميم بگيرند كه تحصيلات خود را در رياضيات كنار بگذارند. اين به تيم تحقيق اجازه داد تا بررسي كند كه آيا اين عدم آموزش رياضي در دانش آموزان متعلق به يك محيط مشابه مي تواند بر رشد و شناخت مغز تأثير بگذارد.
نتايج نشان داد دانش آموزاني كه از رياضيات منصرف شده اند ، ماده شيميايي مهمي براي انعطاف پذيري مغز (اسيد گاما-آمينوبوتيريك) در منطقه اصلي مغز دارند كه در بسياري از عملكردهاي مهم شناختي ، از جمله استدلال ، حل مسئله ، رياضيات حافظه نقش دارد. و آموختن. محققان بر اساس ميزان مواد شيميايي مغز در هر دانش آموز ، فارغ از توانايي هاي شناختي آنها ، توانستند بين نوجواناني كه رياضيات را مطالعه يا مطالعه نكردند ، تشخيص دهند. علاوه بر اين ، مقدار اين ماده شيميايي مغزي با موفقيت تغييرات نمرات موفقيت رياضي را حدود 19 ماه بعد پيش بيني كرد. نكته قابل توجه ، محققان هيچ تغييري در مواد شيميايي مغز قبل از ترك دانش آموزان از رياضيات پيدا نكردند.
روي كوهن كادوش ، نويسنده اصلي اين تحقيق و استاد علوم اعصاب در دانشگاه آكسفورد گفت: “مهارت هاي رياضيات داراي مزاياي مختلفي از جمله اشتغال ، وضعيت اقتصادي اجتماعي و سلامت روحي و جسمي است.” نوجواني دوره مهمي در زندگي است كه با تغييرات قابل توجه مغزي و شناختي همراه است. متأسفانه ، به نظر مي رسد وقتي من در اين سن تحصيلات رياضي را رها مي كنم ، بين نوجوانان ترك تحصيل در رياضي و كساني كه مشغول تحصيل هستند فاصله اي وجود دارد. مطالعه ما سطح جديدي از درك بيولوژيكي از تأثير آموزش در مغز در حال رشد و تعامل بين زيست شناسي و آموزش را ارائه مي دهد.
وي افزود: “هنوز مشخص نيست كه چگونه مي توان از اين اختلاف نظر ، يا عواقب طولاني مدت آن جلوگيري كرد. همه نوجوانان از رياضيات لذت نمي برند ، بنابراين ما بايد گزينه هاي احتمالي مانند آموزش منطق و استدلال را كه شامل همان منطقه از مغز با رياضيات.
وي گفت: “در حالي كه ما اين تحقيق را قبل از بيماري Covid-19 آغاز كرديم ، اما هنوز هم تعجب مي كنم كه چگونه تأثير اندكي بر آموزش و به طور خاص رياضيات (يا عدم وجود آن به دليل اپيدمي ها) بر مغز و رشد تأثير مي گذارد.” . در حالي كه ما هنوز از تأثير طولاني مدت اين تعطيلات مطلع نيستيم ، اما مطالعه ما درك مهمي از چگونگي تأثير يك واحد آموزشي ، رياضيات بر مغز و رفتار را فراهم مي كند.
نتايج اين مطالعه در مجموعه مقالات آكادمي ملي علوم منتشر شده است.
انتهاي پيام
منبع: خبرگذاري ايواره
تاثير منفي عدم آموزش رياضي بر رشد مغزي و شناختي
- سه شنبه ۱۸ خرداد ۰۰ ۱۰:۰۷ ۹ بازديد
- ۰ نظر