يعني در اين مدت كار جدي با مواد لازم شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم شهردار آينده تهران وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند ، “استاد ، خدا همه را هدف قرار داده ، اما بودجه اي نبوده است” و دوباره وقتي مي پرسيد …
٤٠ توصيه به شهردار آينده تهران https://d77.ir/٤٠-توصيه-به-شهردار-آينده-تهران/ دنياي 77 Fri, 16 Jul 2021 01:17:54 0000 عمومي https://d77.ir/٤٠-توصيه-به-شهردار-آينده-تهران/ يعني در اين مدت كار جدي با مواد لازم شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم شهردار آينده تهران وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند ، “استاد ، خدا همه را هدف قرار داده ، اما بودجه اي نبوده است” و دوباره وقتي مي پرسيد …
يعني در اين مدت كار جدي با مواد لازم شهر انجام نشده است؟ من اين يادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حكم شهردار آينده تهران
وقتي شكايت مي كنيد ، آنها مي گويند ، “استاد ، خدا همه را هدف قرار داده ، اما بودجه اي نبوده است” و دوباره وقتي مي پرسيد بودجه چيست ، چه اتفاقي مي افتد؟ شما همه اينها را برداشتيد ، چسب خريديد و ديگر هيچ صندلي مترو ، اتوبوس ، پارك و صندلي هاي كوچك در شهر باقي نمانده بود ، كه روز بعد با چسب جمع كرديد! ننويس ، باز مي كني. نوشتم مساجد و عبادتگاه هاي عقيم شده را با راه حل هاي گران قيمت خالي نكنيد! هيچ يك از آنها ويروس وارد نمي شود ، شما جاده ها ، بزرگراه ها ، بازارها و ميادين را باز مي كنيد و هزينه هاي محيط را بازنويسي مي كنيد و نيازي به ضدعفوني و استفاده مجدد از سم نيستيد ميليون ها تن مواد شيميايي خطرناك در داخل و خارج از شهر خريداري كرده ايد. مسموم شده و برخي از مديران شما با افتخار هر روز ارقام جديد شستشوي مركزي را اعلام مي كنند.
مقامات كشور مي خواهند گوش بگيرند!
و
كراس كرونا را زيركانه مديريت كنيد!
چرا پايان؟ در جواب ، سرشان را خم مي كنند و آه مي كشند كه جگر انسان مي خواهد باور كند و شما مفيد هستيد! شما معناي افرادي را كه سفارش كار داده اند و كار را بدست آورده اند ، كه تا يوم الدين ممنوع بود ، نمي ديديد و در عوض بودجه اي را كه مردم براي يك منظور خاص تهيه مي كردند ، هدر مي داديد!
اين تعجب آور است اما درست است ، در هر صورت به نظر مي رسد احتمال تغيير در شهرداري تهران وجود دارد (البته خود شهردار در بسياري از موارد خوب عمل كرد ، اما به نظر مي رسد كه اتوبوس از خيابان بهشت عبور مي كند)) باز هم تكرار مي كنم ، شايد اين بار كار خواهد كرد!
از سال 1990 تا امروز من در دو شيفت در زمينه زلزله و حوادث كشور كار كرده ام ، با تمركز بر تهران (كه حدود 3 سال است) و نتيجه را به صورت رايگان ارائه مي دهم ، حداقل تعدادي از آنها بايد براي توسعه سرمايه در نظر گرفته شوند ! انشاالله همانطور كه گفتم بيشتر عمر خود را در شهر تهران و نقاط ضعف آن گذرانده ام.
من مشغول برنامه ريزي براي نحوه مديريت شهر و بحران آن و كشور بودم.
. بايد اذعان كرد كه تهران بيمار اورژانسي است
. تهران بسيار بزرگتر از حد نياز شده است و تحت هيچ شرايطي نمي توان آن را مديريت كرد
. دولت تهران آن را توسعه نمي دهد ، رو به زوال است
د زيرساخت هاي تهران فقط براي حفظ ثبات كار مي كنند و با يك اتفاق ساده مي توانند به يك فاجعه تبديل شوند.
5 مسئول نظم و انضباط فعلي در شهر است
و … شهرداري هاي اين منطقه خودشان ،
.. شفافيت در شهرداريها عملاً صفر است
7 اولين كلمه شهرداري در رسيدگي به كمك هاي فردي ،
8 مهمترين و اساسي ترين تهديد تهران ، زلزله است كه مي تواند به طور كامل شهر را نابود كند ، زيرا عملكرد آن به عنوان رد مديريت زلزله ارزيابي مي شود.
9 در صورت اشاره به مديريت بحران تصادفات عملا ناشناخته و بي تأثير است ،
10 سيستم هاي امنيتي تهران مانند ايستگاه هاي آتش نشاني ، كلانتري ها ، پايگاه هاي عمومي و … بسيار كم هستند و ظرفيت لازم براي حداقل عملكرد را ندارند.
. بيمارستان هاي تهران بيشتر از حد ضروري در ريسك ترين و بيشترين تمركز در تهران هستند.
. از نظر مديريت شهري و از نظر تصادفات هيچ برنامه كوتاه مدت ، ميان مدت يا بلند مدت براي شهر تهران وجود ندارد.
13 فضاي آموزش مستقيم و غيرمستقيم در مورد مسائل اجتماعي ، فرهنگي ، ورزشي ، اخلاقي ، رفتاري و … كاملاً صفر است.
. تصادف و آموزش عمومي در تمام جنبه هاي مديريت شهري و همچنين تصادفات كاملاً بي معني است.
. معماري شهر مخدوش است و چشم اندازها نيز از فاجعه كمتري برخوردار نيستند ،
. رتبه هاي بالا ، متوسط و پايين بايد بر اساس منطقه بندي باشد نه هر منطقه! وضعيت فعلي در هنگام زلزله فاجعه بار خواهد بود ،
. دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي بايد در كوتاه مدت ، حتي در ميان مدت ، تهران را ترك كنند نه برنامه.
. نقشه آسيب شهري؛ زمين لرزه ها ، اجتماعي ، … بايد تهيه و برنامه مديريت آنها تهيه شود ،
19 حجم ورودي اتومبيل (ماشين ، موتور …) بايد به طور جدي كنترل شود ، به عبارت ديگر ، ما بايد به ورودي صفر برويم ،
20 با وجود گسترش مترو ، راه آهن بايد به عنوان يك اولويت در نظر گرفته شود تا هزينه ها كاهش يابد.
. تردد وسايل نقليه ، از جمله نظارت جدي بر آلودگي آنها.
. خروج كوتاه مدت صنايع و واحدهاي آلاينده و شيميايي از شهر در شعاع صد كيلومتري شرق ،
23 استفاده از پالايشگاه تهران و مديريت صنايع خطرناك (حداقل خطرناك) ،
. تبديل پادگان ها به مراكز تفريحي و امدادي دوگانه ،
. در حال تحقيق براي ايجاد سيستمي براي تغيير جريان هوا از كوههاي شمال تهران است !!!
. جابجايي دوره اي كارخانه ها از غرب به جنوب غربي تهران به دليل جريان پاك كننده هوا در تهران.
. كاهش تدريجي مناطق شهرداري براي مراقبت هاي بهداشتي و درآمد پايدار و استفاده از ساختمان ها و مزاياي آنها ،
. نه اينكه تهران و همه شهرهاي دانش زبان در حومه آن را ترك كرده و براي دفاع در يك مكان جمع كنند!
. ساخت دو جاده كمربندي در اطراف تهران ،
30 ايجاد فضاي سبز عمودي در سراسر شهر ،
. تبديل سازه هاي به اصطلاح فرسوده به مكان هاي امن قديمي (برخلاف مفاهيم فعلي) براي جذب گردشگر ،
. تغيير كامل مديران فعلي شهر براي تزريق ايده هاي جديد ،
٣٣ ، پروژه ها بسيار ناجوانمردانه با قيمت بالا جمع آوري مي شوند ، بررسي هزينه ها ، من معتقدم با نيمي از قيمت فعلي ، مي توان آثار را جمع آوري كرد !!!!
. براي ايجاد يك شبكه تلويزيوني مستقل براي اطلاعات و آموزش شهري در تهران ،
. احترام به تاريخ و هويت شهر قديمي تهران! تكرار مي كنم كه “مديريت تهران توسعه نيست ، رو به زوال است”.
. چهره ساختمان ها بايد روشن شود ، در غير اين صورت درهاي آينده خواهند بود
. برنامه اي كامل براي مشكلات اجتماعي شهر ، كه شهر را به يك مسير خطرناك تبديل مي كند
. نوسازي كليه اماكن تاريخي شهر
. پياده روهاي ثابت و بدون وقفه در خيابان هاي تهران با حداقل ارتفاع و ارتفاع ايجاد كنيد و بعضي از جاده ها را به مسيرهاي دوچرخه سواري تبديل كرده و اپال ها را به حداقل برسانيد.
. با كنترل ترافيك موتور سيكلت هر يك معادل يك ماشين است ، در غير اين صورت خسارات و خسارات مالي شهر به زودي سر به فلك مي كشد!
البته موارد ديگري نيز وجود دارد كه انشاالله در صورت نياز به آنها اشاره خواهم كرد.
* استاد نمونه مهندسي سازه ، مديريت زلزله و مديريت بحران كشور و بنيان گذار مقاومت و مديريت بحران در ايران.
- دوشنبه ۲۸ تیر ۰۰ ۱۴:۲۰ ۱۰ بازديد
- ۰ نظر